
Veel mensen die je website bezoeken en geïnteresseerd zijn in je product of dienst willen vervolgens graag weten wie je bent. Met wie gaan ze zakendoen?
Waarom een ‘over ons’ pagina
Een stukje extra vertrouwen dat ze wellicht nodig hebben om tot een aankoop over te gaan geef je ze op je ‘over ons’ pagina. Dit is een pagina over wie je bent als organisatie en de mensen in je organisatie. Het gaat dus niet alleen om wat je doet of je product/dienst, maar juist om wie je bent. Doe het maar eens, dat is geen makkie…
De voordelen van een ‘over ons’ pagina
Mensen willen nou eenmaal graag meer weten van een organisatie waar ze wellicht een aankoop gaan doen. Heb je al een ‘over ons’ pagina? Check de bezoeken dan maar eens in Google Analytics. Wedden dat deze pagina in de top-10 staat? Behalve dat je voorziet in deze behoefte van je potentiële klant zijn de voordelen:
- Met een goede ‘over ons’ pagina wek je het vertrouwen van je doelgroep.
- Een ‘over ons’ pagina verlaagt de drempel om contact op te nemen. Men weet wie de telefoon opneemt. Vooral als je gezichten laat zien!
- Het verbetert je ranking in Google, een ‘over ons’ pagina heeft seo-waarde.
- Een ‘over ons’ pagina vergroot de kans op aankopen/conversies.
De volgende tips sluiten aan bij deze insteek
Een goede ‘over ons’ pagina helpt je potentiële klanten dus bij hun aankoop. Een goede… waar moet die dan aan voldoen? Hieronder geven we je een aantal tips voor het schrijven van een ‘over ons’ pagina waar je bezoeker, en jij dus ook, écht iets aan heeft.
- Vertel het verhaal over wie jullie zijn en wat jullie hebben meegemaakt. Vragen die je zou kunnen beantwoorden zijn:
- Wat voor types zijn jullie? Wat vinden jullie belangrijk?
- Wat motiveert jullie/waar krijgen jullie energie van?
- Wat zijn jullie drijfveren?
- Hoe interacteren jullie met je klanten?
- Welke route hebben jullie afgelegd (inclusief obstakels)?
- Welke mensen spelen of speelden een belangrijke rol?
- Waarom bied je de producten/diensten aan die je aanbiedt?
- Welke klantbehoefte zit daarachter?
- Wat maakt jullie uniek?
- Waar dromen jullie over?
- Wees authentiek en eerlijk in je verhaal, maak het niet mooier (of minder mooi, valse bescheidenheid) dan het is.
- Maak het persoonlijk en betrokken. Dan gaat het over de toon en over de personen waarover je schrijft.
- Ga uit van/verplaats je in de bezoeker. Wat zou jij willen lezen en zien? Kan je hen in jullie motivatie betrekken? We zijn dol op een verbaasde ‘doen jullie dat ook?’ of ‘dat is snel!’
- Laat de mensen van je organisatie letterlijk zien! Gebruik foto of video.
- Laat klanten aan het woord om te ondersteunen wat je zegt.
- Sluit af met een call-to-action (CTA).
- Het product of de dienst was goed, en nu krijgt men ook nog een warm gevoel bij de organisatie en haar mensen. Dat momentum wil je pakken; met de goede CTA. Geef ze de mogelijkheid om met jullie in contact te komen. Op een manier dat bij jullie past!
- Je wilt deze bezoekers in ieder geval niet kwijt: bied je nieuwsbrief aan! Dan raken ze jou ook niet kwijt.
- Test titels en de CTA met A/B tests.
‘Over ons’ pagina schrijven uitbesteden
We kunnen ons voorstellen dat je een ‘over ons’ pagina belangrijk vindt, maar niet de tijd of de schrijvers skills in huis hebt om het voor elkaar te krijgen. Dan kunnen wij je helpen. Laat hieronder je naam en e-mailadres achter, dan zorgen wij ervoor dat jij binnenkort een geweldige ‘over ons’ pagina hebt.