Vergroot je naamsbekendheid
Wees zichtbaar en creëer awareness over jouw organisatie, producten, en/of diensten.
Wees zichtbaar en creëer awareness over jouw organisatie, producten, en/of diensten.
Geef gemakkelijk aandacht aan een actieperiode of evenement.
Plaats visuele advertenties op websites of in applicaties door de inzet van display advertising. Onze specialisten laten jouw boodschap zien op de online plaatsen waar je doelgroep is. Recente bezoekers van je website nogmaals bereiken? Verleid hen om terug te keren naar je website door het inzetten van retargeting. Haal meer uit je online zichtbaarheid!
Display advertising is net als social media advertising en retargeting een vorm van online advertising. Met display advertising plaats je advertenties/banners op websites, in e-mails of in applicaties om je doelgroep te verleiden je website te bezoeken en daarmee je doelstellingen te realiseren. Met het Google Display Netwerk bereik je maar liefst 90% van alle internetgebruikers!
Dit kunnen nieuwe bezoekers zijn, maar ook mensen die je website al eens eerder bezocht hebben. Hen wil je verleiden terug te keren naar je website om alsnog tot actie over te gaan. Dat is retargeting.
Display advertising is een belangrijke tool in je online marketing strategie. Wanneer je display advertenties goed inzet, bieden ze je de mogelijkheid om je merk op een creatieve manier te presenteren aan duizenden potentiële klanten.
Voor het bereiken van deze potentiële klanten ben je met display advertenties niet meer afhankelijk van het favoriete social media kanaal of de zoekopdrachten die zij uitvoeren. Display advertising biedt je namelijk de mogelijkheid om tot wel 90% van alle internetgebruikers te bereiken, overal!
Deze internetgebruikers zijn gedetailleerd te targeten, zodat je alleen de gebruikers bereikt die binnen jouw doelgroep vallen. Ga je voor meer naamsbekendheid of richt je je op bezoekers die recent jouw website of app hebben bezocht?
De twee populairste manieren van online adverteren zijn zoekmachine advertising en display advertising. Beide vormen kunnen jouw onderneming goed helpen, alleen verschillen ze behoorlijk van elkaar.
Met zoekmachine advertising target je mensen die actief op zoek zijn naar jouw product of dienst. Je biedt op bepaalde zoekwoorden die voor jou relevant zijn en vervolgens kan jouw advertentie in de resultaten worden weergegeven wanneer potentiële klanten op die woorden zoeken. Hier lees je meer over op onze pagina over zoekmachine advertising.
Display advertenties werken anders: de persoon die wordt getarget, is op het moment dat jouw advertentie wordt getoond, niet per se op zoek naar bedrijf, product of dienst. Met display advertising plaats je advertenties/banners op websites die je doelgroep bezoekt, in e-mails of in applicaties via het Google Display Netwerk. Dus niet in de zoekresultaten. Dit betekent dat je als adverteerder de plaatsen moet zoeken waarop jouw potentiële klanten waarschijnlijk tijd doorbrengen.
Display-advertenties bieden meer creatieve opties dan zoekadvertenties: verschillende formaten en indelingen, afbeeldingen, video’s en nog veel meer. Welke van de twee het beste ingezet kan worden, hangt af van jouw doelstellingen.
Meer leads, dat is geweldig. Meer klanten, dat is beter. Wij zijn een resultaatgericht online marketingbureau dat maatwerk levert aan organisaties die willen groeien. We zijn jouw basis voor digitale marketingdiensten. En gewoon met de voeten op de grond.
Heb je een vraag over display advertising en retargeting, of wil je kennismaken? Wacht niet langer. Laat het ons weten!
Wat is het verschil tussen retargeting en remarketing?
De begrippen retargeting en remarketing worden vaak door elkaar gebruikt. In grote lijnen lijken ze ook veel op elkaar, toch zitten er ook verschillen tussen. Het zijn beide marketingstrategieën om een bezoeker van je website, die eerder geen actie op je site heeft uitgevoerd, te verleiden terug te keren om toch die aankoop te doen of een formulier in te vullen.
Retargeting is erop gericht om bezoekers terug naar je website te brengen via bijvoorbeeld Google display advertenties of social media advertenties. Remarketing heeft hetzelfde doel, alleen gebeurt dit via email. Wanneer bezoekers bijvoorbeeld een product in een winkelwagentje laten liggen, herinner je hen er via een automatische email flow aan dat het er nog ligt.
Nadat Google de term remarketing ook is gaan gebruiken voor de retargeting met Google Ads, wordt de term remarketing als overkoepelende term gebruikt voor alle manieren waarop je met advertenties opnieuw mensen kunt bereiken die eerder je website bezochten.
Hoe retarget ik op Facebook?
Hoe maak ik een goede display advertentie?
Er zijn veel verschillende dingen die een goede display advertentie kenmerken. Zorg bijvoorbeeld dat je logo zichtbaar is, of dat je een aantrekkelijke call-to-action gebruikt. Ga je voor één design, of gebruik je meerdere formats? En welke afbeeldingen zet je in? Display advertising kan worden ingezet voor verschillende doelstellingen: van naamsbekendheid tot conversies. Zorg voor maximaal resultaat door je doelgroep zo goed mogelijk te specificeren.
Heb je hulp nodig bij het opstellen van een goede display advertentie? Bij Marbase nemen wij de tijd om samen met jou tot het beste resultaat te komen. Neem gerust contact met ons op.