Direct hoog in Google
De advertenties worden op verschillende plekken weergegeven. Ook bovenaan de zoekresultaten. Val op!
De advertenties worden op verschillende plekken weergegeven. Ook bovenaan de zoekresultaten. Val op!
SEA geeft de mogelijkheid om specifieke doelgroepen te targeten. Zo bereik je jouw publiek!
Houd zelf de controle over de kosten en krijg gemakkelijk inzicht in de resultaten van de campagnes.
Domineer bovenaan in de zoekresultaten van zoekmachines met jouw online advertenties!
Je kent ze wel, de advertenties bovenin de zoekresultaten wanneer je een zoekopdracht hebt uitvoert in Google of Bing. Maar hoe werken deze advertenties eigenlijk, hoe richt je een campagne voor zo’n advertentie in en hoe haal je hier de maximale resultaten uit?
SEA, Search Engine Advertising, is het adverteren in zoekmachines. Google is de grootste, meest gebruikte zoekmachine in Nederland, ruim 90% van de Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine. Google Ads is het platform waarmee we jouw organisatie direct zichtbaar maken in Google.
Relevante zoekwoorden zijn ontzettend belangrijk bij een SEA advertentie. Het selecteren van de juiste zoekwoorden bepaalt in grote mate het verschil tussen een goede of slechte campagne. Bij online marketing bureau Marbase bepalen samen met jou welke dit zijn, zodat wij het maximale uit jouw campagne kunnen halen! De SEA specialisten van Marbase ontwikkelen campagnes die jouw doelgroep effectief weten te bereiken met de juiste advertenties. Zodat jij meer relevante bezoekers op je website krijgt. En hoe meer relevante bezoekers, hoe groter de kans op conversies. Kom maar op met die nieuw klanten!
Je wilt meer resultaat uit je website halen, meer bezoekers die ook tot actie overgaan. Dan wil je goed gevonden worden in zoekmachines en een Google Ads campagne is dan een goede manier om hoog in die zoekresultaten te staan.
Met een goed ingerichte Google Ads campagne versla je je concurrenten en claim jij de bovenste plek in de zoekresultaten. Doordat je meer online aanwezig bent, verhoog je je merkbekendheid en zichtbaarheid. Dit leidt op zijn beurt tot nieuwe leads en verhoogt de sales!
SEO is een langdurig proces waarbij je niet direct resultaat ziet. Het focust zich meer op de lange termijn. Het kost veel tijd om je website op verschillende zoekwoorden te positioneren en om een hogere positie in de zoekresultaten te krijgen. Als je het echter goed doet, heb je er op lange termijn veel voordeel van.
SEA is daarentegen juist direct. Zodra de advertenties zijn goedgekeurd, worden ze gelijk weergegeven wanneer gebruikers zoekopdrachten uitvoeren die overeenkomen met de SEA campagne. Je kunt dus (bijna) direct meer kliks naar je website verwachten. Toch is het ook zo dat een SEA campagne op langere termijn effectiever wordt. Dit komt omdat zowel wij als Google leren van de resultaten van een campagne. Op basis van de resultaten optimaliseren we campagnes. En dat doen we continu, zodat jij de beste resultaten ervaart.
Een ander verschil is het meten van resultaten. Wanneer je gebruik maakt van SEA, zie je direct in Google Ads hoeveel je besteed aan je campagnes en hoeveel verkeer en conversies dit heeft opgeleverd. De resultaten van SEO-activiteiten zijn niet direct inzichtelijk. Hoe bepaal je welke inspanningen precies hebben bijgedragen aan de hogere zoekpositie van je website? In Google Analytics kun je dit gemakkelijk terugvinden, maar we raden je ook aan om een SEO-tool te gebruiken die de positie van de zoekwoorden die je probeert te verbeteren in de gaten houdt.
Welke van de twee je het beste in kan zetten hangt af van je marketingdoelstellingen. Alhoewel de twee erg van elkaar verschillen, kunnen ze elkaar ook goed versterken. Wil je hier eens over sparren? We helpen je graag!
Meer leads, dat is geweldig. Meer klanten, dat is beter. Wij zijn een resultaatgericht online marketingbureau dat maatwerk levert aan organisaties die willen groeien. We zijn jouw basis voor digitale marketingdiensten. En gewoon met de voeten op de grond.
Heb je een vraag over SEA, of wil je kennismaken? Wacht niet langer. Laat het ons weten!
Hoeveel budget moet ik inzetten voor SEA?
Dit hangt af van jouw doelstelling en de markt waarin je je bevindt. Bij Marbase kijken we samen naar je doelstellingen, de belangrijkste keywords, je doelgroepen en jouw product of dienst. Aan de hand van deze gegevens maken wij een campagnevoorstel met een budget dat past bij jouw strategie en doelen.
Een goede campagne heeft tijd nodig. Zowel wij als Google leren van de resultaten. Aan de hand van deze resultaten worden de campagnes geoptimaliseerd en effectiever gemaakt.
Belangrijk; het is mogelijk om een dagelijks budget in te stellen en op ieder moment te beslissen om de campagne te stoppen.
Hoe lang duurt het voordat SEA werkt?
In tegenstelling tot SEO werkt SEA bijna direct. Al vanaf enkele uren na de start van je campagne worden je advertenties aan de juiste doelgroep getoond en zorgen ze voor verkeer naar je website (mits ze goed zijn ingesteld natuurlijk).
Ook zijn de resultaten real-time inzichtelijk. Hierdoor kan de campagne continu gemonitord worden. Het duurt een tijdje voordat je een ‘ideale’ campagne hebt draaien. Wijzigingen in de markt, de doelgroep en organisatie kunnen van hier van invloed op zijn. Daarom gebruiken wij deze gegevens om het account regelmatig te optimaliseren om het verkeer, de kwaliteit daarvan en de conversies te verhogen.
Hoe begin ik met adverteren op Google?
Als je zelf aan de slag wilt gaan met Google Ads, dan kan je je aanmelden op ads.google.com. Tijdens het aanmeldproces kun je in een paar stappen je eerste advertentie aanmaken. Het is echter aan te raden om je Google Ads Account door een specialist te laten instellen, of in ieder geval te laten onderhouden. De SEA-specialisten van Marbase kunnen jouw hele Google Ads campagne verzorgen. Van het instellen tot het account, opzetten van advertentiecampagnes, de advertenties zelf, de zoekwoordenstrategie, extensies, het biedingsproces, tot de optimalisatie van de campagnes. Altijd met jouw doelen voor ogen. Zo haal je het beste resultaat uit jouw budget. Starten met Google Ads? Neem dan eens contact met ons op.