Specifieke targeting
Met social advertising kun je specifieke doelgroepen targetten en heb je controle over de kosten.
Met social advertising kun je specifieke doelgroepen targetten en heb je controle over de kosten.
Social media is het ideale platform om interactie met je doelgroep te krijgen.
Door de populariteit van social media is het bereik ontzettend groot! Via onze analyse-tools heb jij snel en duidelijk inzicht in de resultaten.
Haal jij al het maximale uit jouw social media marketing?
Social media groeien enorm, bijna iedereen maakt er dagelijks gebruik van, ook in de regio Harderwijk. Hierdoor worden de platformen ideaal voor ondernemers om hun doelgroep te bereiken. Met de juiste strategie creëer je interactie met je doelgroep en draag je bij aan het behalen van je marketingdoelstellingen. Maar hoe zet je social media nu eigenlijk effectief in?
Social media marketing stelt je in staat jouw boodschap bij je doelgroep te brengen door gebruik te maken van de social media kanalen waar zij zich bevindt. Denk hierbij aan grote platformen als Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en YouTube, maar ook de wat minder grote platformen zoals Pinterest, TikTok, Snapchat en Reddit bieden steeds meer mogelijkheden. Gratis, of door te adverteren (social advertising).
De kans is heel groot dat ook jouw doelgroep gebruik maakt van social media, maar op welke van bovenstaande kanalen bevinden zij zich?
Het maakt niet uit of je een kleine locale onderneming bent, of een groot internationaal bedrijf. Social media is een belangrijk onderdeel van je (online) marketing strategie.
Het helpt je namelijk om een connectie te maken met je klanten, naamsbekendheid te genereren en je omzet een boost te geven. Ruim 13 miljoen Nederlanders is actief op social media, waarvan een kleine 10 miljoen dagelijks. Hier zit jouw doelgroep ongetwijfeld tussen, dus waar wacht je nog op?
Social media advertising is een onderdeel van social media marketing. Met het onbetaald gebruik maken van social media marketing plaats je berichten op de tijdlijn van je eigen kanalen. Deze berichten worden gezien, geliked en gedeeld door de gebruikers die jouw kanalen ook daadwerkelijk volgen. Het onbetaald inzetten van social media marketing wordt ingezet om de engagement te verhogen en het plaatsen van de berichten brengt dus geen kosten met zich mee.
Social media advertising is het sponsoren van bestaande posts, of het plaatsen van advertenties op de verschillende social media kanalen. Hiermee target je jouw doelgroep en bereik je gebruikers die zich nog niet in jouw netwerk bevinden.
Welke van de twee moet je inzetten? Dat hangt volledig af van jouw doelstellingen. Vaak is een combinatie het meest geschikt, maar wij gaan graag eens met je in gesprek om te kijken naar jouw mogelijkheden. Wij zijn werkzaam in de regio Harderwijk.
Meer leads, dat is geweldig. Meer klanten, dat is beter. Wij zijn een resultaatgericht online marketingbureau dat maatwerk levert aan organisaties die willen groeien. We zijn jouw basis voor digitale marketingdiensten. En gewoon met de voeten op de grond.
Heb je een vraag over social media, of wil je kennismaken? Wacht niet langer. Laat het ons weten!
Op welke platformen moet ik actief zijn?
Dat hangt erg af van je doelgroep, doelstellingen en producten/diensten. Alhoewel de ‘traditionele’ kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter een goed startpunt zijn, gaan wij graag met onze klanten in gesprek om te analyseren op welke platformen de meeste kansen liggen.
Het is belangrijk om eerst in kaart te brengen waar jouw doelgroep zich bevindt. Vallen jongeren in je doelgroep? Dan liggen naast Instagram, ook veel kansen op Snapchat, TikTok, Reddit en Pinterest. Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van jouw product/dienst.
Hoe vaak moet ik posten op social media?
Op de meeste platformen is het het beste om frequent te posten, maar sommige platformen zijn hierop een uitzondering. Pinterest en Twitter zijn platformen waar het geen kwaad kan om meer te posten dan op de andere kanalen. Bij Marbase bepalen wij samen met jou een social media strategie, waarin ook de frequentie wordt bepaald.
Een andere manier om zichtbaar te blijven bij je doelgroep is door het plaatsen van Stories. Stories waren oorspronkelijk een Snapchat functie waarin een foto of video slechts 24 uur zichtbaar is. Deze populaire feature werd al snel overgenomen door Instagram, Facebook, en andere social media platformen.
Hoe kan ik mijn social media posts plannen?
Begin met het maken van een planning. Daarna kun je kijken welke content er moet komen. Wat is er al? Wat moet ontwikkeld worden? Het kan soms fijn zijn om veel content in één keer te ontwikkelen, dat scheelt je veel tijd. Alleen niet ieder platform biedt de mogelijkheid om berichten in te plannen. Via Facebook Business Manager en TweetDeck kan dit op Facebook en Twitter, maar andere platformen hebben deze functie niet. Op verschillende kanalen in real time posten, kan erg tijdrovend zijn.
Bij Marbase maken wij gebruik van een social planning tool die het wel mogelijk maakt om op (bijna) alle kanalen de berichten voor een week, maand of zelfs jaar in te plannen. Samen met jou stellen wij de planning op, wij maken de posts (zodat jij hier geen tijd meer aan kwijt bent) en plannen ze in. De enige taak die jou nog rest is het reviewen van de berichten. Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.