Basis voor je marketing strategie
Content marketing is de motor voor je social media marketing en zoekmachines zoals Google waarderen goede content.
Content marketing is de motor voor je social media marketing en zoekmachines zoals Google waarderen goede content.
Content marketing biedt je de kans op interactie met je doelgroep.
Je doelgroep is immuun voor advertenties, niet voor waardevolle content.
Hoeveel advertenties zie jij dagelijks? Juist. En het wordt alleen maar meer. Datzelfde geldt voor jouw doelgroep. Vallen jouw uitingen dan nog een beetje op? Misschien is het tijd om het ander aan te pakken. Door je doelgroep geen schreeuwerige advertentie voor te schotelen, maar iets waar ze echt iets aan hebben. Iets waar ze interesse in hebben en dat waarde toevoegt. Dat is de essentie van content marketing.
Content marketing is het creëren van relevante, kwalitatief hoogwaardige content voor je doelgroep. En dat vervolgens via de juiste kanalen aan te bieden. Hierbij gaat het erom dat je je verplaatst in je doelgroep, denkt vanuit je (potentiële) klant. Het gaat niet om het aanbieden van je producten of diensten, maar veel meer om het delen van informatie waar jouw doelgroep echt iets aan heeft.
Met de juiste content op je website snappen zoekmachines beter waar jouw website over gaat en is deze daar beter vindbaar. En waardevolle content is ook nog eens fijn voor je doelgroep! Twee vliegen in één klap. Wij snappen dat het soms lastig kan zijn om goede content voor jouw doelgroep te creëren, want wat is nu goede content en hoe krijg je dit bij de doelgroep? Samen met jouw kennis uit de branche en onze specialisten schrijven wij content die gevonden wordt!
Content bestaat in veel verschillende vormen. Dit kan online content zijn, zoals blogs, artikelen, nieuwsbrieven, afbeeldingen, whitepapers, checklists, webinars, animaties, video’s, podcasts en infografics. Maar content kan ook in offline vorm voorkomen, zoals handouts, demo’s, seminars, flyers en nog veel meer.
Een boodschap kan in meerdere vormen van content worden gebracht. Een artikel plaats je bijvoorbeeld in blogvorm op je website, inclusief afbeelding. Dit artikel deel je vervolgens met je doelgroep door middel van een nieuwsbrief of een social media post.
In wat voor contentvorm je je boodschap giet, is voornamelijk afhankelijk van je doelstelling. Welke contentvorm past bij jouw verhaal?
Meer leads, dat is geweldig. Meer klanten, dat is beter. Wij zijn een resultaatgericht online marketingbureau dat maatwerk levert aan organisaties die willen groeien. We zijn jouw basis voor digitale marketingdiensten. En gewoon met de voeten op de grond.
Heb je een vraag over content marketing, of wil je kennismaken? Wacht niet langer. Laat het ons weten!
Is content marketing interessant voor mijn organisatie?
Jazeker, content marketing is interessant voor alle organisaties! Kleine en grote organisaties in elke branche kunnen content marketing inzetten om hun doelen te bereiken. Van non-profit en webshops tot internationale bedrijven en detacheringsorganisaties, content marketing helpt om de juiste doelgroep te bereiken.
Welk type content moet ik maken?
Dat hangt van veel factoren af. Er zijn veel verschillende soorten content en doelen waarvoor je deze content in kan zetten. Blogposts, artikelen, whitepapers, eBooks, video’s, etc. Met deze content kun je je doelgroep helpen begrijpen hoe- en waarom ze jouw product of dienst moeten kopen of gebruiken, inhoudelijke informatie geven over de branche, producten, diensten of methoden of de juiste emotie overbrengen.
Bij Marbase kijken we naar het type organisatie, jouw doelen en doelgroep en beslissen we samen welk type content geschikt is voor jou. Neem gerust contact met ons op!
Moet ik mijn content delen op social media?
Jazeker! Tenminste, als de doelgroep in het betreffende kanaal er daadwerkelijk iets aan heeft. Een artikel op je website plaatsen en wachten tot je doelgroep deze vindt, gaat ontzettend lang duren. Ondanks dat zoekmachines het artikel uiteindelijk zullen opmerken en bij de juiste zoekwoorden weer zullen geven, is het in veel gevallen beter om je content op meerdere plaatsen te delen. Social media is daarin belangrijk, maar ook nieuwsbrieven en advertenties zijn plekken waar je je content kan delen.